29.8.07

Spændende nyt for musikere og tryllekunstnere

Her er et godt supplement til musikbiblioteket: Nowplayit.com. Det er et ret nyt britisk initiativ, hvor man kan lære at spille en sang ved at se den officielle musikvideo sammen med akkorderne - beklager, men jeg er ikke musiker, så jeg er muligvis ved at rode mig ud i en beskrivelse, der ikke er helt korrekt, men jeg synes simpelthen, den her service er så genial, at jeg bare må gøre opmærksom på den.

Nye video'er kommer til hver uge, og intiativtagerne håber at komme op på 3000 video'er i løbet af det første år. Indtil videre er der indgået aftaler med EMI og V2, så Nowplayit kan præsentere artister som Lily Allen, Kylie Minogue, Joss Stone, Blur, Radiohead, The Stranglers og David Bowie.

Eftersom sitet befinder sig i beta, er udvalget lidt begrænset, så man kan komme til at foretage mange forgæves søgninger, men det er bestemt værd at holde øje med.

Det koster £1.99 at downloade en "lite" tutorial, og £3.99 at downloade en "full" tutorial. I den fulde version forklarer og demonstrerer en musiker fra det pågældende band, hvordan sangen skal spilles.

YUDOMagic tilbyder en lignende service med fokus på tryllekunst. Her kan man selv uploade video'er med sine tricks og derved få gratis adgang til andre video'er. Frygter du, at det betyder en dalende kvalitet, kan du allerede nu ånde lettet op, for video'erne skal godkendes, før de offentliggøres på sitet.

Man skal være oprettet som bruger hos YODOMagic, før man kan få adgang til indholdet, hvilket kræver, at man betaler eller får godkendt en video. Hensigten er at begrænse servicen til de brugere, der virkelig interesserer sig for tryllekunst, så de stadig har en chance for at imponere og forundre alle os andre.

1 kommentar:

Kenneth Baun sagde ...

jeg gan godt lige trylle musik

Tryllekunstner og underholdning for børnhttp://www.kennethbaun.dk