29.8.07

Det skal være en Honda

Jeg blev en gang spurgt om, hvad jeg syntes, man skulle stille op med et biblioteks website, hvis det skulle skille sig ud fra mængden på den frække måde. Jeg blev svar skyldig, men nu har jeg fundet inspiration: HondaRacingF1.com.

Designerne har ladet sig inspirere af magasiner med klart, typografisk layout og holder sig til ganske få farver, hvilket på elegant vis tvinger brugeren til at fokusere på indholdet. Overskrifterne er nærmest overdimensionerede, så man er ikke i tvivl om, hvor på sitet man befinder sig. Billederne er få, men velvalgte.

Glem de teksttunge sider. Hvem læser alligevel dem? Vi ved jo godt, at brugerne primært kommer til et biblioteks hjemmeside for at bruge søgebasen. Vil vi holde på dem, er vi nødt til at pirre deres nysgerrighed, overraske dem og imponere dem, og hvis et utraditonelt design med spændende og overskueligt indhold ikke kan det, hvad kan så?

Flash-versionen må Honda som sådan gerne beholde for sig selv - det er selve designet, der har fanget min interesse.

Ingen kommentarer: