12.9.08

Testpersoner til onlineundervisning

Undertegnede bibliotekar fra Københavns Biblioteker har sammen med Thor Dekov opstillet et online-undervisningsprogram, som også kan bruges til mindre møder, præsentationer osv. Men før det går endeligt i luften, vil jeg gerne afprøve det, altså simulere et kursus- eller præsentationsforløb. Du kan være med som testperson i hele eller dele af processen:

  • Tilmelding.
  • Forberedelse til præsentation.
  • Selve afholdelsen.
  • Evaluering.
Manøvren skulle gerne vise om det lever op til målsætningen om at lave online-præsentationer for 'almindelige brugere'. Det kræver dog en konto (hos Google), download af Adobe Flashplayer og eventuelt også Skype, hvis man vælger at skulle snakke tovejs.
Hvis du har tid (den tid du nu vælger at afsætte til det) og lyst, så gå ind på tilmeldingssiden. Siden ser realistisk ud, men er altså kun simulation. Testtidspunktet vil fremgå når der er tilstrækkeligt med testpersoner.
Du behøver ikke gennemgå alle 4 dele, men bare afprøve nogen af dem. Men under alle omstændigheder maile til mig om du synes det var nemt nok, hvilke problemer der var osv.
Smugkigge eventuelt på vejledningen for arrangører og for deltagere. Her er også adresser til Skype og Adobe. Hvis du selv er interesseret i at lave den slags, hører jeg også gerne fra dig.
EDIT: Tak for jeres henvendelser. Jeg har nu de testpersoner der skal bruges til næste uge. Jeg hører fortsat gerne fra de som er interesserede i noget lignende. Uden at være med på testen.

Ingen kommentarer: