8.9.08

Din første yndlingsbog

Her måske en ide til at afprøve i Danmark. Godt nok har vi ikke decideret et stort fattigdomsproblem, men børnehaver og skoler kan dog snakke med om at mange familier aldrig læser bøger. Så måske kunne nogen lancere en kampagne for det i stedet for.
What Book Got You Hooked?” er en kampagne hvor folk på internettet kan indsende forslag til og stemme på den børnebog som begejstrede dem først, og som de derfor stadig husker. Sidste år kørte organisationen en afstemning om hvilken stat der havde brug for bøger, Oklahoma fik således tildelt 50.000 nye bøger. Og på hjemmesiden siger First Book at der ialt er uddelt 60 mio. gratis bøger gennem tiderne i USA og Canada.

1 kommentar:

jensguld sagde ...

Jeg ved virkelig ikke hvad der var min første yndlingsbog. Jeg tror ikke, at jeg havde nogen. Men den der fik mig hooked på science fiction var van Vogts: Slan
Og derefter kom Heinleins The Day after Tomorrow
AKA Sixth Column
Det var sådan jeg lærte engelsk.