13.1.06

Hvis bjerget ikke kommer til Muhammed...
Hvis brugerne ikke besøger bibliotekets hjemmeside, må biblioteket komme til de hjemmesider, som brugerne færdes på. Det synes at være filosofien bag Thomas Ford Memorial Library's hjemmeside på MySpace. Det er blevet til en ganske flot præsentation af biblioteket. I Danmark har vi ikke noget lignende MySpace, men ideen er hermed givet videre! Hverken tidskrævende eller særligt svært at lave. Næsten som at lægge reklamer i folks postkasser.
Tomas Ford Memorial Library på MySpace.
Tilføjelse torsdag 19. januar: Jo, der er noget tilsvarende i Danmark, siger Esben Fjord (E-klumme). Jeg undskylder med røde kinder og viderebringer straks et link til Arto.

1 kommentar:

Jens Guld sagde ...

Tja, måske. Murdoch har købt stedet og hvis det er menneskeligt muligt at få Myspace i betalingsstandsning, vil jeg tro at vi roligt kan tro på Murdoch.
Myspace vil få europæiske sider efter hvad jeg læser. Hvis det sker, er det måske sagen, især hvis man er musikbibliotekar. Men man må gøre sig klart, at hvis det lykkes Murdoch at gøre i nælderne - og her har jeg mine meningers mod - må vi forsvinde skyndsomst. Og det er lissom ikke i den bibliotekariske natur at forsvinde, blot fordi en tidlig succes er forsvundet ud i den blå luft.