26.1.06

Biblioteks PR...
Det kan ikke siges for tit - bibliotekernes største problem er at vi ikke fortæller hvad vi kan og hvad vi tilbyder.
Den løbende kampagne fra DB og DBC kan måske hjælpe os lidt på vej - men der er ærlig talt mange og lange ord i budskaberne, som vi forventer vil blive læst og opfattet. Og har personerne i annoncerne appél til de brugere/ikke brugere vi gerne vil overraske?
Prøv at se hvordan et bibliotek: Oxford Brookes University Library i England - har grebet en "opmærksomhedskampagne" an. Deres udgangspunkt er at være brugerorienterede - ikke produktorienterede. Et slogan : “come for an hour and improve your grades!” eller biblioteksurl'en trykt på beer mats (dansk ord??): – satisfy your thirst for knowledge with the library. Eller de delte æbler ud med klistermærker med bibliotekets url....etc.
Hvad mener I? Har I lavet "anderledes" PR på jeres bibliotek?
www.e-bibliotek.nu
Oxford Brokes University Libr. omtale

1 kommentar:

Søren Johannessen sagde ...

Beer mats er ølbrikker/etiketter - faktisk en kanon god ide!