1.5.08

Lav din egen tidslinje

Med Dipity kan du lave din egen tidslinje over et valgfrit emne. Du kan tilføje billeder, video'er og links, og du bestemmer selv, om andre skal have lov til at redigere i din tidslinje.

Jeg forestiller mig, at man kan bruge Dipity til at illustrere en lang række emner, så det hele ikke er så tørt og kedeligt. Det kunne fx være litteraturens udvikling, karenstidens udløb på cd'er indkøbt af dit bibliotek, arrangementer på dit bibliotek, et biblioteks historie osv.

Servicen er ret nem at gå til. Lige nu er jeg mest irriteret over, at hvis man vil slette et billede, skal det erstattes med et andet, eller også skal man slette hele posten - og så lader det til, at man ikke selv har fuld kontrol over bredde og vidde, når man vil sætte en tidslinje ind på sin blog, men jeg synes, at der skal et eksempel med, selv om det ødelægger layout'et her på bloggen. Jeg håber, det er til at leve med.

Ingen kommentarer: