23.4.08

Mellop

Træt af at din email flyder over med spam fordi du skulle opgive den til et tvivlsomt websted? Så er Mellop måske sagen. Det er et websted hvor du får en emailadresse i de femten minutter som det ofte højest tager at tilmelde sig. Ved at trykke på en grøn knap kan du så se dine emails. I hvert fald indtil den lukker ned igen.
Bagdelen er at den ikke er så god ved blivende tilmeldinger. Her kan du nemlig ofte få brug for at få genopfrisket dit password ved at få sendt det til din email. Men den eksisterer jo ikke længere. Siden har en dansk tekst også. Ifølge hjemmesiden slettes alle data efter 15 minutter.
Tjenesten er god til hvis du har en mistanke om at en side er dubiøs eller at du bare skal bruge den en enkelt gang. At opgive sin emailadresse kan ofte være starten på et sandt bombardement af uvedkommende emails.
Tak til Martin for tippet!

1 kommentar:

Anne-Lise sagde ...

Eller, som jeg praktiserer, have flere forskellige mail-konti. Jeg har en hotmail-konto der ikke bliver brugt til andet end tilmeldinger. Det har to fordele. For det første er jeg stort set ligeglad med at den drukner i spam. For det andet er jeg aldrig i tvivl om hvilken mail jeg skal bruge når jeg gerne vil have gen-sendt mit password.