12.4.07

Samtale med USAToday

Ejour skriver om USATodays store satsning på et nyt brugerfællesskab. Fuldstændig nytænkning af et trykt medies rolle på nettet:
" Samtalens start:
Forbindelsen mellem avisens journalister og brugerne kommer bl.a. til udtryk ved adgangen til at kommentere hver artikel i en boks forneden. Og som avisen understreger i sin guide:"We're strong believers that our stories are the beginnings of a conversation, not the last word. That's why we're excited to add comments to every story page."De bedste kommentarer bliver til tider fremhævet i toppen af hovedsiderne.Al den snak om 'conversation' begynder at ligne et nøgleord for en af tidens (amerikanske?) trends. Tænk bare på Hillary Clintons valgkamp-start i januar, da hun i sin blog fremhævede ønsket om en 'national conversation'."
Læs hele artiklen i Ejour
USAToday - hvis du bare vil prøve det af

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det ikke det samme som Nyhedsavisen prøver at gøre?

Susanne Kierkegaard sagde ...

Jo - og alle de andre medier, der kæmper for at overleve på nettet - de prøver at overføre den loyalitet, som de gammeldags abonnenter på papirudgaven havde til produktet. De skal sikre deres fremtidige eksistens og dem der er fremme i skoene får nogle points på det. Mon ikke det ender med at man vælger det mediefælleskab man vil høre til efter anskuelser og politisk observans.