29.4.06

Engagerede lånere

Bag EngagedPatrons.org står bibliotekaren Glenn Peterson, der har udviklet website for Hennepin County Library siden 95.
Titlen 'Engagerede lånere' er i mine ører misvisende, da det er Glenn Peterson, der tilbyder amerikanske biblioteker forskellige gratis tjenester, der integreres i bibliotekets eget website: blogs, rss-feeds, arrangementskalender og flere andre.
Servicen er gratis for amerikanske biblioteker, der har mindre end 1 mio.$ i årlig indtægt - for andre biblioteker koster det et højst overkommeligt beløb. Super tilbud til biblioteker uden ekspertise og/eller penge.

EngagedPatrons.org

2 kommentarer:

Karsten sagde ...

Fantastisk! Tak for dette link, som jeg har ledt efter i årevis. Jeg er næsten 100% sikker på, at lige præcis denne hjemmeside i slutningen af halvfemserne blev kåret til den bedste folkebiblioteksside i USA. Jeg var meget imponeret af den dengang, men mistede linket og har altså ledt efter det lige siden. I dagens konkurrence er den måske knap så imponerende, men bestemt et besøg værd for alle der som jeg leder efter inspiration ud over Danmarks grænser.

Tora Trier Hansen sagde ...

Det lyder sandsynligt, at Hennepin County er blevet kåret som bedste folkebib-side.
Der er i hvert fald stor respekt om Glenn Peterson! Fremgår af forskellige blogs, der har omtalt den nye EngagedPatrons.org