25.3.04

Borgernes IT-portal
Videnskabsministeriet har oprettet en ny hjemmeside med svar på alle mulige spørgsmål om it. Siden er rettet mod almindelige mennesker, der ikke er superbrugere.
- Hvilket teleselskab skal jeg vælge?
- Hvordan er reglerne, når man handler på nettet?
- Hvordan finder jeg de bedste websites? ( Dette afsnit er signeret "Danmarks Biblioteksskole" ! )
- Må jeg lave digitale kopier af musik, bøger og billeder?
- Hvordan sikrer jeg min pc mod virus og hackere?
- Kan jeg bruge computer, selv om jeg er svagtseende?
På portalen ligger også henvisninger til online kurser, som ikke umiddelbart kunne køre på min pc.
Portalens design lægger sig helt op ad Danmark.dk. Borgernes IT-portal drives af IT- og Telestyrelsen
"Formålet med Borgernes IT-portal er at give et samlet overblik over de rettigheder, man har, i forbindelse med alle aspekter af informationsteknologien - fra adgang til internet over forbrugerrettigheder til ytringsfrihed - kombineret med praktiske råd om, hvordan man kan bruge rettighederne i praksis".
Borgernes IT-Portal

Ingen kommentarer: