27.7.09

Beskyt venner på Facebook

Så er det tid at opdatere dine sikkerhedsoplysninger på Facebook. Også for dine venners skyld. Der er nemlig fornyligt blevet sneget en ny mulighed for Facebook for ad bagvejen at bruge billeder mm.
Gå ind i Indstillinger (øverst til venstre), klik administrer ud for Beskyttelse af private oplysninger. Vælg dernæst Nyheder og væg, og fanebladet Facebookannoncer. Denne vil automatisk stå på kun venner. Men hvis du i stedet vælger Ingen, skulle du være sikret. Og have gjort tilværelsen for dine venner mere sikker.
EDIT. Onsdag den 29. juli. Måske var jeg lidt for hurtig med at advare imod dette. Og tjekkede ikke kilderne ordentligt. I hvert fald har Facebook nu dementeret at det er en generel politik, og i stedet et misbrug af tjenesten. Facebooks weblog oplyser desuden hvad du gør, hvis du opdager at det er sket. Følg nedenstående link.
Læs også
Facebook's blog.
All Facebook.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

En god gang "social engineering" der fører til at millioner skriver det samme på lige så mange blogs. Og det hele er falsk (en hoax).

Samme med oplysningen om at Facebook nu bliver til en betalingsside, den dukker også op regelmæssigt, dog uden at posteren på noget tidspunkt meddeler hvorfra de har oplysningen eller beløbet.

Godt at bibliotekarer checker deres kilder !

Erik Nicolaisen Høy sagde ...

Jeg tager det på min kappe. Jeg fik oplysningen fra en person (hvis navn jeg skal undlade at nævne her) som normalt er pålidelig.
Men ved nærmere eftertjek viste det sig ikke at have ret meget på sig. Sommervarmen? I alle fald, moralen er at tillid er godt, men kontrol er bedre.