12.5.09

Når bibliotekssystemet sætter ud

Bakser I også med edb-problemer derude i landet? På Københavns Hovedbiblioket er bibliotekssystemet sådan on and off fra tid til anden, og basale afgrænsninger til lokal bogbestand mv. virker kun ved bestemte rækkefølger i søgestrengen - on and off.
Det gode ved det er at det tvinger en og anden til at bruge internettet i stedet for og de alternativer til vores allervigtigste arbejdsredskab. Tag nu fx den låner som med det sædvanlige halve øre havde hørt en radioudsendelse om Rasmus Nielsen, en dansk filosof som angiveligt skulle have foregrebet Darwins teorier. Jeg må indrømme at jeg ikke kendte denne filosof. Men i disse internettider er det heller i nødvendigt at huske på det.
Ved en simpel søgning på Google fandt jeg en artikel af denne Rasmus Nielsen i Historisk Tidsskrift. Ligeledes gav en søgning i Google BooksRasmus Nielsen og Darwin ret hurtigt bogen Natur og Aand. Bidrag til en med physiken stemmende naturphilosophie. Denne kan så verificeres i Bibliotek.dk.
Af en eller anden grund kunne jeg den dag ikke slå den op i Danbib/Gui på vores bibliotekssystem. Det virker sikkert i dag igen. Men jeg ville hellere skrive dette lille illustrative indlæg. Mange veje fører til rom. Men der er nogle veje hvor der er temmelig meget vejarbejde for tiden.

Ingen kommentarer: