Sociale medier er kommet for at blive
I følge DR Medieforskning bruge danskerne mere tid på nettet med mails, søgning og portaler som Facebook, Youtube og MSN, end de brugte på "traditionelle" nyhedssider. ( hvis man kan sige det om sider der er under 10 år gamle?:-)
"Fra marts til oktober 2008 er alle danskernes (over 15 år) tidsforbrug på Facebook for eksempel steget med 404 procent, mens tidsforbruget på Youtube og Google i samme periode voksede med henholdsvis 58 og 44 procent. "
Læs mere på DR: Hellere Facebook end nyheder
For nylig sagde een til mig at der bliver foretaget flere søgninger i de sociale medier nu - end på Google? Jeg har ikke kunnet verificere, men det er da interessant. Er der nogen der ved mere?
1 kommentar:
Hvad angår at søge på personnavne, så tror jeg sagtens at Facebook kan overhale Google. Man kan lettere og hurtigere finde folk på Facebook (hvis de da er i den generation der bruger dette site) og man får mere brugbare informationer. Forudsat at profilen er åben for alle, selvfølgelig.
Og på den anden side, så rangerer Facebook-profilsider højt på Google, når man søger på personnavne der.
Send en kommentar