11.2.09

Sociale medier er kommet for at blive

I følge DR Medieforskning bruge danskerne mere tid på nettet med mails, søgning og portaler som Facebook, Youtube og MSN, end de brugte på "traditionelle" nyhedssider. ( hvis man kan sige det om sider der er under 10 år gamle?:-)
"Fra marts til oktober 2008 er alle danskernes (over 15 år) tidsforbrug på Facebook for eksempel steget med 404 procent, mens tidsforbruget på Youtube og Google i samme periode voksede med henholdsvis 58 og 44 procent. "
Læs mere på DR: Hellere Facebook end nyheder

For nylig sagde een til mig at der bliver foretaget flere søgninger i de sociale medier nu - end på Google? Jeg har ikke kunnet verificere, men det er da interessant. Er der nogen der ved mere?

1 kommentar:

Runkedor sagde ...

Hvad angår at søge på personnavne, så tror jeg sagtens at Facebook kan overhale Google. Man kan lettere og hurtigere finde folk på Facebook (hvis de da er i den generation der bruger dette site) og man får mere brugbare informationer. Forudsat at profilen er åben for alle, selvfølgelig.

Og på den anden side, så rangerer Facebook-profilsider højt på Google, når man søger på personnavne der.